svar på kommentar...


Fick denna kommentar  ( självklart av en anonym...)
" Råkade komma in här på din blogg och hjälp, vilka sjuka människor vi har här. Sjuka ätstörda som kommenterar andras magra kroppar som något positivt. Tragiskt eftersom äs smittar och vi har ALLA ett ansvar! Loke, du skulle kanske se yngre ut om du la på dig några kg isf att gå ner!??"
För det första; Detta fungerar som en slags dagbok för mig, om mina tankar och känslor, & ja de flesta av oss är sjuka (kallas ätstörning...). jag "uppmuntrar" ingen att gå ner i vikt, inga tips eller sådant. De flesta med en ätstörning har en väldigt skev bild av sig själva och sin kropp, att få en snäll kommentar betyder mycket. Jag förstår att vissa upplever dessa som "triggande", tyvärr. Men det är också ett sätt att få prata / läsa om andra som sitter i samma sits, ångesten etc.
Jag har inte "valt" att ha en ätstörning, tror du att jag tycker det är kul/bra?! Jag har haft ett helvete i 17år, önskar INGEN att drabbas av ätstörning.
Läs inte sådana hära bloggar om du inte gillar dem. Btw, hur gammal ser jag ut? Eftersom du skrev "du skulle kanske se yngre ut om du la på dig några kg isf att gå ner"

Kommentarer
Postat av: Hailie

Sv: Tack, det hoppas jag med! :)



De som skriver de där kommentarerna vet verkligen inte vad de pratar om. De här människorna jag kommit i kontakt med sedan jag startade min blogg och började gå ner i vikt är de snällaste och mest underbara människor jag vet. Jag har aldrig fått en elak kommentar om min kropp eller vikt sen jag började, jag har aldrig fått en elak kommentar om jag har hetsat eller ätit dåligt en dag. Alla är jättepositiva och uppmuntrande och stöttande. Det är mer än man kan säga om "vanliga" människor runtomkring en som ger taskiga kommentarer om ens kropp.

Det är som du skriver, jag tror inte någon med en äs önskar att någon annan ska få det, men vi får hålla ihop liksom. Det är skönt att prata med någon som vet hur det känns, det är ju ingen annan som vet.



Nu blev det en väldigt lång kommentar haha.

Kram!

2011-08-14 @ 10:36:27
URL: http://keepfeelingfascination.blogg.se/
Postat av: ch

sjukdom är det. hela sjukdomsbilden....huga

2011-08-14 @ 14:13:32
URL: http://attvarjedagutmanas.blogg.se/
Postat av: h2o

sv: förlåt, förlåt, förlåt. känner mig verkligen jättehemsk som inte svarat men det är absolut inte personligt. jag orkar bara inte ens läsa kommentarerna. eller göra något överhuvudtaget.



har alltid tänkt precis likadant, att det är för alla andras skull jag fortfarande är här. jag är inte rädd för att dö, jag är bara rädd för vad andra ska gå igenom. och det är konstigt egentligen för jag kan inte känna att det finns folk som bryr sig om mig. hur ofta de än säger det.



du har gjort det här så länge, vill du inte ge det ett försök och bli helt fri? det låter ju hemskt att säga det här men, om du verkligen ger allt och låter dem hjälpa dig och samtidigt går till psykolog och gör allt den säger så kanske det blir bättre, och (här kommer det hemska) har du gett det en riktig chans och det inte hjälper så kan du ju alltid gå tillbaka, även fast jag verkligen hoppas att du aldrig ska vilja göra det igen. kram

2011-08-14 @ 16:51:26
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Anji

Tack. Hoppas du haft en bra helg. Dumma kommentarer skall du inte lyssna på. Kramar <3

2011-08-14 @ 22:24:37
URL: http://isallaboutcontrol.blogspot.com
Postat av: viktoria

Hej tjejen! Förlåt för sent svar, har haft lite många bollar i luften!

Jag såg ditt mail och inga namn känner jag igen! Dessa tjejer är säkerligen aningen äldre än mig eller kanske utflyttade ur staden nu :) Hursom så hoppas jag att de är friska & glada!



Hur mår du? Jag hoppas innerligen att du tar hand om dig, kämpar på och försöker se lite ljus i den svarta tunneln!



Nu åker jag till Thailand i 2.5vecka, men jag hoppas du ivnäntar mig tills jag är hemma igen :)

Ta hand om dig så länge! Tusen kramar! <3

2011-08-15 @ 20:24:59
URL: http://enlivsblandning.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du behöver inte ta illa upp över min kommentar, men jag blir känslomässigt berörd när jag läser en sån här blogg och ibland kanske man borde hålla inne med vad man tycker. Det är bra att vissa äs stödjer varandra genom bloggar, men jag tror ändå att ett sådant inlägg som det som du skrev att du skulle gå ner ännu mer i vikt kan vara triggande. Ätstörningarna ökar ju hela tiden och jag är inte som du kanske tror helt oerfaren när det gäller äs. Min kommentar ang din ålder var nog överflödig, men hur många anorektiker ser inte ut som föråldrade uttorkade tanter pga följderna av sin svält?(Nu menar jag INTE att DU gör det!) Jag anser att man ska vara rak i detta fallet och kunna säga till en person som är undernärd att nu är det inte vackert längre utan nu förstör du bara dig själv! Triggande är också dessa kommentarer från andra som är nere i skiten, att skriva kommentarer som att en anorektiker är vacker osv, eftersom det skapar medhåll från andra och förstärker den snedvridna bilden. Eftersom det är mest äs som läser äs bloggar så blir det ju såna sjuka och snedvridna kommentarer. Vad är det frånstötande med att ha en normal kropp? Varför gå emot naturen och kämpa för nåt som egentligen inte är avsett att vara så? Nu förstår jag att ätstörningar oftast handlar om så mycket mer än kroppsfixering så det är ju mer komplicerat än så. Du och de som gör inlägg har har naturligtvis rätten att få uttrycka sig fritt, och jag har också rätt att få reagera. Ta väl hand om dig och kämpa för att bli frisk!

2011-08-15 @ 20:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0